استرس کار و خطر ابتلا به دیابت

31 مه 2016- بر اساس یک تحقیق جدید، فشار کار، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماریهای قلبی را در افراد تقریباً 3 برابر افزایش  می دهد.

کارمندان دفتری می گویند: حجم کار آنها غالباً مانع از خوردن به موقع ناهار و استفاده از زمان استراحتشان می شود، این موضوع در طولانی مدت آنها را در معرض خطرات سلامت  قرار می دهد.

این نظرسنجی توسط  موسسه ی خیریه ی مشارکت ملی انجام گردید که حاصل همکاری انجمن دیابت  بریتانیا ، بنیاد  قلب  بریتانیا (BHF)و سازمان  Tescoاست.

 نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که 32 درصد از افراد قادر به ترک  میزهای  خود در زمان  استراحت  ناهار نیستند. 14 درصد از این افراد در گزارش خود ابراز داشتند فرهنگ محیط کار آنها را به خوردن غذا در زمان مقرر تشویق نمی کند و 13 درصد اعلام کردند که استرس، عامل ترک نکردن میزشان در زمان استراحت ناهار می باشد.

اگر چه 9 نفر از هر 10 کارمند به این موضوع اعتراف کرده اند که خارج شدن از محیط کار سبب  بهبود ذهن و نگرش آنها می شود، بیش از نیمی از کارمندان  شرکت کننده در این مطالعه، هرگز دفتر کار خود را برای ناهار ترک نمی کنند.

Babs Evansمدیر مرکز پیشگیری موسسه ی خیریه مشارکت ملی می گوید: وقتی که شما تحت فشار شغلی هستید چشم پوشی از زمان استراحت ناهار راحتتر از خوردن سریع غذا پشت میز کاراست اما این روش در دراز مدت منجر به عوارض سلامت می شود.

استرس ناشی از کار بر سلامت روانی فرد فشار وارد می کند و می تواند اثرات مخربی برسلامت فیزیکی فرد بر جا گذارد. افرادیکه تحت استرس شغلی بسیار زیاد در محیط کار خود هستند احتمالاً بصورت ناسالمی غذا می خورند و فعالیت بدنی خود را متوقف می کنند، این رفتارها با تعدادی از بیماریها نظیر دیابت  نوع 2، بیماری های قلبی و گردش خون در ارتباط  است.

حتی ده دقیقه زمان استراحت و ترک کردن میز و قدم زدن می تواند ذهن شما را پاک کرده و به شما کمک کند که از استرس رهایی  یابید، این کار برای سلامت شما بسیار مفید است.

خیریه ی مشارکت ملی به همه ی افراد توصیه می کند در زمان استراحت ناهار میز خود را  ترک کرده، اندکی فعالیت کنند تا آرامش آنها بهبود یافته و سلامت خود را حفظ کنند.

این سازمان یک ابزار انگیزشی آنلاین بنام  Goal Setter  یا هدف گذارنده را ابداع کرده است که هدف  ان کمک به کاربران برای تنظیم اهداف واقع بینانه است.

 با وجود این، نتایج این نظر سنجی نشان داد که تنها 5 درصد از کارکنان شرکت کننده دراین مطالعه، فعالیتی  را در زمان استراحت ناهار خود انجام می دهند.

 منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2016/may/work-stress-putting-people-at-risk-of-type-2-diabetes,-says-study-90158545.html